diumenge, 10 de desembre del 2017

TREBALLEM EN PARELLES COOPERATIVES

Busquem informació en llibres fent parelles cooperatives. 




Cada vegada tenim més preguntes i aleshores decidim buscar més informació en llibres específics de plantes. Anem a la classe dels telèfons i els hi demanen que ens deixin alguns llibres i contes de plantes.




Ens distribuïm en parelles cooperatives i cada parella ha de buscar informació relacionada amb el tema.  Al final de la recerca, ens reunim en rotllana i cada parella explica a la resta de companys un petit resum del que han trobat i han après.

ROCIO I MIQUEL: Hem buscat plantes carnívores. És una planta que menja i té dents.

CLARA I NAYARA: Hem trobat un arbre que té neu i flors amb mosquits.

BIEL C I HERNAN: Hem trobat que les plantes també mengen mosques.

NOA I MARTINA: Hem trobat arbres amb fulles i també pinyes i uns tomàquets.

ARIADNA I ARNAU P: Hi ha una planta molt alta que fa 11. Un cactus. I mireu que hem trobat! La flor és converteix en colors. Per la tija. Ho xucla tot! I es converteix en el color que hi ha a sota.

AINA I MARIONA L: Hem trobat un arbre. Unes flores i una nena regant una planta com nosaltres.

MARC I NORA: Hem vist les tiges en dibuixos i fulles.

JAN I PAULA: Hem trobat una planta que creix. Tenia 3 tiges i una planta que tenia punxes. Ai no, són pèls!

MARIONA V I IVET: Hem trobat una planta que també menja mosquits i amb dents. Hem vist un ocell que el seu bec es clava a la flor i també les abelles.


Ha estat una tarda molt interessant i hem après més coses noves i hem treballat cooperativament.

p4b cooperatiu

DESCOBRIM QUE LA NOSTRA PLANTA TÉ TIGES



Tenim una notícia molt important!

Hem vist que les plantes no tenen pals o troncs sinó que són TIGES. La missió de les tiges és sostenir les flors i les fulles i a dins de les tiges viatja “la sàvia” que va de les arrels a les parts superiors de la planta.  





Observem les tiges de la nostra planta! Són primetes i hi han moltes! Les intentem comptar. 

p4b itinerari tija

Busquem informació a les tauletes!



En parelles busquem informació amb les tauletes sobre la planta. Mirem videos i imatges que explica les parts d’una planta i el seu creixement.  Cada dia que pasa sabem més coses sobre les plantes. 


Ens convertirem en experts!




p4b itinerari buscar info tablets

EXPERIMENT VARIANT LES CONDICIONS

Com que ja ens hem fet experts en saber què necessita la planta per créixer ens preguntem:

Què passaria si no li posem aigua?

I si no li toca el sol?

Creixerà igual sense aire?


Aleshores hem decidit experimentar i comprovar què passarà. Plantem 6 pots més amb mongetes però en diferents condicions: Un pot amb aigua i l’altre sense, un pot amb contacte amb l’aire i l’altre sense, un pot amb la llum del sol i l’altre no.

Creem les nostres prediccions i decidim a on posar cada pot:

“El pot sense aigua no creixerà”

“El pot sense llum necessita estar a les fosques, tancant la llum i que tot estigui negre però aquí a la classe és complicat. El posem dins d’un armari amb la condició que aquest armari no s’obri mai”.

“Creiem que a les fosques també creixerà igual que l’altre perquè per la nit no hi ha llum i també creixen les plantes”.

“Com que l’aire és invisible és difícil tapar l’aire. Posem dins d’una bossa plàstic i traiem l’aire possible. Però estem convençuts que s’ofegarà”.


Ara només ens falta esperar per comprovar si les nostres hipòtesis s’han verificat o no.

P4B EXPERIMENT