dijous, 30 de novembre del 2017

MESUREM


Ens ajudem amb un objecte pla i per parelles ens mesurem.

P4B MESUREM
Mesurem a la planta sense trasplantar i trasplantada i veiem que el número varia.

p4 b mesurem planta

Sense trasplantar medeix 35 cm i trasplantada en un test més gran fa 40 cm. Pensem perquè ha crescut 5 cm i ens adonem que és per la quantitat de terra que hem posat al test.

A partir d’ara observarem si creix o no. 


QUI CREIXERÀ MÉS A P4 LA PLANTA O NOSALTRES?

Parlant sobre el creixement de la planta, ha sorgit la pregunta més important i vertebradora del nostre itinerari:

QUI CREIXERÀ MÉS A P4 LA PLANTA O NOSALTRES?

Aquí teniu algunes de les respostes que van dir els termòmetres:

Arnau P: nosaltres perquè farem P5.

Molts: nosaltres.

Ariadna, Paula i Biel LL: La planta més.

I COM HO SABREM?

Jan: perquè ens haurem de medir.

Aina: amb el medidor que tenim allà  a la classe del conte que va portar la Georgina.

Clara: també ens podríem pesar.

Mariona V. La meva àvia té una cosa de vidre que et poses a sobre i surt un número.

Aina, Nayra i Noa: serà empat, els dos creixerem igual.

COM ENS PODEM MESURAR? COM HO PODEM FER PER ENRECORDAR-NOS QUAN MESURA CADASCÚ?

Miquel: estirats no, de peu.

Aina: si estiguéssim asseguts i ens mesuréssim la planta seria més gran que nosaltres.

Jan: per saber-ho fem una ratlla i posem el nostre nom.

Miquel: i posem el número al costat.

Tots: el mateix ho fem amb la planta Geganta.

Així doncs, tenim molta feina! Ens hem de mesurar tots i també la planta per així veure el creixement.



FEM UNA MAQUETA DE LA PLANTA GEGANTA


Hem decidit fer una maqueta geganta de la nostra planta. 

Hem fet dos grups i cada grup ha elaborat la seva pròpia maqueta. Aprofitant que teníem molt material de rebuig com capses, llana, pots de iogurt, gots, pals i taps, entre d’altres, hem fet una maqueta amb volum.  

Primerament, hem pensat com podíem fer-la i quins materials necessitàvem. Una vegada ho teníem clar ens hem posat a l’acció. Ha estat una mica difícil ja que tot just estem aprenent a treballar en equips i a vegades costa posar-se d’acord. Tot i així, ens hem escoltat i hem aportat moltes idees interesants. 

 Mireu el resultat!

P4 B ITINERARI maqueta


Finalment, per grups posen el seu nom en un foli i tot seguit, cada grup explica als companys com han fet la maqueta i per què l'han construida d'aquesta manera. 

Aquesta maqueta està construïda dels coneixements previs. Una vegada aprenem més coses sobre la planta la modificarem i la completarem amb els nous coneixements.